Na przestrzeni kilku lat wykonałem wiele mniejszych i większych modyfikacji funkcjonalności. Poniżej lista wybranych.

Rozszerzenie funkcjonalności wprowadzania numeru NIP do kartoteki kontrahenta

Standardowa funkcjonalność Dynamics™ wymaga przed wprowadzeniem kontrahenta do bazy danych uzupełnienia w oddzielnej tabeli numer NIP. Wydłuża to proces zakładania kartoteki. Rozwiązaniem jest prosty interfejs dzięki któremu podczas tworzenia rekordu NIP jest automatycznie dodawany do tabeli numerów. Dla użytkownika jest to całkowicie przezroczyste, dodaje NIP podczas zakładania konta i reszta dzieje się sama w tle.

Rozszerzenie funkcjonalności wprowadzanie numerów partii do transakcji magazynowych

Przy tworzeniu transakcji zakupu do magazynu należy dodać najpierw numer partii towaru (jeżeli jest wymagany) do tabeli numerów partii. Wydłuża to proces rejestracji transakcji zakupowych w przypadku gdy przyjmowany numer partii występuje po raz pierwszy. Prostym rozwiązaniem tego problemu jest procedura automatycznie dodająca niezbędny numer do odpowiedniej tabeli. Użytkownik wprowadza numer tylko jeden raz przy tworzeniu linii zakupu.

Obsługa matrycowych kodów kreskowych

Jeżeli w procesach logistycznych firmy występują matrycowe kody na opakowaniach, które zawierają różne informacje (np. numer partii, datę ważności, ilość towaru w opakowaniu itp.) to takiego kodu nie da się bezpośrednio obsłużyć w systemie. Należy uzupełnić Dynamics™ o modyfikację rozpoznającą taki kod i odpowiednio rozbijającą poszczególne elementy w nim zawarte. Podczas przyjmowania towaru do magazynu wykorzystuje się skaner kodów podłączony do stanowiska. Zeskanowanie kodu powoduje rozkodowanie poszczególnych elementów i automatyczne uzupełnienie odpowiednich danych.

Automatyczne pobieranie kursu walut NBP do systemu

Procedura pobierająca ze strony NBP kursy wybranych walut. Doskonałe ułatwienie dla pracy działu finansowego, który nie musi uzupełniać ręcznie tabeli walut. Proces działa automatycznie i pobiera dane bez ingerencji użytkownika. Podstawowa modyfikacja dla AX, niezbędna przy każdej instalacji.

Automatyczne księgowanie Fa i Wz

Standardowa funkcjonalność Dynamics™ wymaga oddzielnego księgowania dokumentu wydania towaru i faktury sprzedaży. Dla przyspieszenia procesu powstał interfejs księgujący te dokumentu za pomocą jednego kliknięcia. Niewielkie, ale bardzo przydatne rozszerzenie.

Integracja z oprogramowaniem DHL do tworzenia listów przewozowych

Jeżeli firma korzysta z usług zawodowego przewoźnika tj. DHL to większość z nich oferuje oprogramowanie do generowania listów przewozowych. Oprogramowanie tego typu posiada na ogół możliwość automatycznego tworzenia listu na podstawie dostarczonych danych. Rozszerzając funkcjonalność systemu ERP osiągamy możliwość księgowania jednym kliknięciem dokumentów finansowych i listu przewozowego.

Integracja z firmowymi serwisami internetowymi

Zarządzanie sklepem internetowym

Jeśli mamy zewnętrzne rozwiązanie e-commerce nie zintegrowane z ERP (typowa sytuacja) pojawia się problem zarządzania kartotekami i zamówieniami w sklepie internetowycm. Po implementacji modyfikacji użytkownicy mogą określać wszystkie parametry publikowanego produktu: nazwę, opis, cenę, dostępność, zdjęcie itp. Po uzupełnieniu tych danych w systemie finansowym jednym kliknięciem publikują/aktualizują informacje w internecie. Dzięki temu dane są zawsze spójne, a użytkownicy pracujący wyłącznie lokalnie nie muszą otwierać strony internetowej, na której często publikuje się dodatkowe/inne informacje w stosunku do tych przechowywanych w programie finansowym.

Dodatkowym rozwiązaniem jest automatyczna obsługa zamówień składanych przez klientów w sklepie. Nie ma żadnego przepisywania zamówień. W ten sposób można zintegrować praktycznie każdy sklep internetowy.

Integracja z internetowym CRM

Jeżeli firma posiada oprogramowanie typu CRM (np. Sugar CRM) jego obsługa przez użytkowników wewnątrz firmy wymaga otwierania strony internetowej. Po modyfikacji Dynamics-a™ funkcjonalność wypełniania notatek, zadań, telefonów, szans sprzedaży itp. wykonuje się bezpośrednio w programie finansowym. Wydajność i bezpieczeństwo jest nieporównywalna.

Dodatkowa kontrola płatności odbiorców na poziomie zamówień sprzedaży

Microsoft® Dynamics™ posiada kontrolę wielkości kredytu podczas wystawiania zamówień sprzedaży. Jest ona dość rozbudowana, ale nie oferuje kontroli nad przeterminowanymi płatnościami. Modyfikując system można uzyskać pełną kontrolę nad sprzedażą, która obejmuje wszystkie elementy „Kontroli Kredytowej”. Zamówienia sprzedaży mogą być przyjmowane, ale ich przetworzenie na dokumenty magazynowe i finansowe zależy od uprawnionej osoby w firmie.

Przypisy

Źródła zewnętrzne


Formularz kontaktowy

Dane kontaktowe

kontakt@dynamik.pl Lokalizacja: Warszawa

Bądź z nami w kontakcie!