Wybrane realizacje w ramach usług podwykonawczych dla agencji reklamowych

Na przestrzeni ostatnich lat wykonywalismy prace dla agencji reklamowych. Jest to duży obszar naszej działalności ze względu na zasady oraz wysoki poziom techniczny wykonawstwa. Staramy się dotrzymywać terminów i nie przyjmujemy zleceń gdy nie mamy zasobów lub kompetencji do ich wykonania. Kilka przykładów:

Sklep internetowy dla firmy z branży instalatorskiej

Rozwiązanie oparte o Joomla! + J2store na podstawie projektu graficznego otrzymanego od zleceniodawcy. Przygotowanie strony szkieletowej, budowa nawigacji, testy, uruchomienie. Wprowadzanie treści po stronie zleceniodawcy. Typowy sposób prezentacji asortymentu. Dodawania i edycja produktów jako standardowe artykuły. Dodatkowo implementacja kuponów rabatowych jako autorski dodatek do mechanizmu sklepu. Na dzień aktualizacji listy realizacji mechanizm J2store ma już własną obsługę kuponów rabatowych.

Strona Gospodarstwa Szkółkarskiego

Witryna na Joomla! prezentująca ofertę gospodarstwa szkółkarskiego. Praca na podstawie projektu graficznego dostarczonego przez agencję. Wykonanie szablonu, nawigacji, szkieletu , testy, uruchomienie. Strona miała kilka elementów które dodały temu zlecenie trochę „niebanalności”:

  • Prezentacja w czterech językach
  • Układ graficzny płynny na całą szerokość urządzenia wyświetlającego
  • Nawigacja oparta na elementach graficznych
  • Moduł wyświetlający losowe zdjęcia z bazy zewnętrznej

Wydaje się, że to nic nadzwyczajnego, ale zbudowanie płynnego układu z obrazkowym menu w 4-ech językach na wbudowanej funkcjonalności Joomla! nie jest banalnym zadaniem. Ze względu na bezpieczeństwo, wydajność, oraz mniejsze problemy z aktualizacją staramy się tworzyć strony oparte w maksymalnym stopniu o „natywną” funkcjonalność. W tym wypadku udało się wszystko, tylko moduł wyświetlający losowe obrazki z bazy zewnętrznej jako dodatkowa modyfikacja.

Strona dla banku

Witryna na Joomla! Wykonanie szablonu, szkieletu, struktury menu, przygotowanie wszystkich publikacji. Praca na podstawie dostarczonego projektu graficznego. Dodatkowym elementem był moduł wyświetlający oddziały banku na mapie. Wykonanie modułu w oparciu o Google Maps, przykładowy kod javascript w dziale publikacje.

Witryna dla liceum

Strona www na Joomla! Wykonanie wszystkich prac związanych z witryną. Własny projekt, szablon, szkielet, nawigacja, puste artykuły. Strefy ograniczonego dostępu dla zarejstrowanych użytkowników. Dodatkowo przygotowanie instrukcji stanowiskowych dla osób obsługujących zaplecze administracyjne.

Firmowy portal www ze sklepem internetowym oparty na Joomla! + Virtuemart

Firmowa strona internetowa oparta o CMS (samodzielne zarządzanie treścią) to dzisiaj standard. Jeżeli chce się dokonywać zmian większych niż tylko aktualizacja adresu czy telefonów po przeprowadzce to należy budować stronę w oparciu o system portalowy. Joomla! jest doskonałym wyborem. Nie wdając się w dyskusję o wyższości jednego systemu nad innym wymienię podstawowe korzyści jakie przyniosło firmie wybranie takiego rozwiąznia:

  • Licencja Open Source - ponosi się tylko koszt wdrożenia
  • Powszechność - jest to najpopularniejszy system portalowy na świecie
  • Dobra funkcjonalność podstawowa - zaspokaja 80-90% potrzeb większości przedsiębiorstw
  • Wsparcie ze strony praktycznie wszystkich firm hostingowych
  • Ogromna ilość dokumentacji, blogów i poradników w internecie
  • Duża skalowalnośc. Dbając o przejrzystą nawigację można publikować setki, a nawet tysiące artykułów.

Wymienione powyżej punkty dla finansującego projekt oznaczają przede wszystkim rozsądne koszty wdrożenia oraz brak zależności od wykonawcy projektu. Joomla! jako platforma do prezentacji firmy, publikowania dużej ilości artykułów, ograniczania dostępu do treści dla wybranych grup użytkowników sprawdziła się doskonale. Dodatkowo mnóstwo różnych rozszerzeń pozwala ze stroną zrobić praktycznie wszystko co aktualnie wymyślono.

Dołożenie do strony sklepu to dzisiaj żaden problem. Ogromna ilość bezpłatnego i komercyjnego oprogramowania jest dostępna w internecie. W tym wdrożeniu wybraliśmy VirtueMart. Powody są podobne jak w przypadku samej strony. Otwarta licencja oraz funkcjonalność jaką można zbudować w oparciu o ten system nie będzie w niczym odbiegać od standardów komercyjnych sklepów internetowych. Wiem z doświadczenia, że uruchomienie strony to dopiero początek „problemu”. Zarządzanie, aktualizacja, obsługa zamówień są wyzwaniami, które należy przede wszystkim brać pod uwagę przy wdrożeniu. W tym wypadku receptą była budowa interfejsów integrujących system sprzedaży ze sklepem. Dzięki takiemu rozwiązaniu całe zarządzanie serwisem internetowym odbywa się na poziomie oprogramowania do obsługi firmy i wszystkie dane w internecie są aktualne i spójne. Podstawowa zasada to wprowadzanie danych w jednym miejscu i następnie ich propagacja online. Użytkownicy wewnątrz firmy mają dostęp do tych samych produktów, opisów, zdjęć i cen, które są prezentowane w internecie. To wszystko bez wychodzenia z programu obsługującego sprzedaż.

Na stronie jest prezentowane kilkaset różnorodnych publikacji. W sklepie internetowym oferowane jest ponad 1000 produktów. Dla gości funkcjonuje jedynie katalog produktów, po rejestracji zyskuje się dostęp do pełnej funkcjonalności cen i koszyka. Produkty w sklepie, łącznie z promocjami zarządzane są wyłącznie w programie obsługującym sprzedaż w firmie. Dzięki temu zyskuje się prostotę obsługi i bezpieczeństwo, ze względu na brak potrzeby dostępu pracowników do panelu w internecie.

Internetowy katalog produktów dla działu sprzedaży wraz z formularzem przesyłania zamówień

Bardzo często zdarza się, że w dziale sprzedaży potrzebne jest oddzielne narzędzie do szybkiego składania zamówień przez internet. Pomimo, że firma może posiadać sklep internetowy takie rozwiązanie stosuje się z kilku powodów:

  • Uproszczony interfejs do obsługi dający zdecydowanie większą wydajność przy składaniu zamówień.
  • Możliwość opublikowania dodatkowych informacji, których odbiorcą mogą być wyłącznie pracownicy firmy tj. dokładne stany magazynowe, system przydzielania rabatów, uzyskiwana marża sprzedażowa itp.
  • Możliwość udostępnienia szerszego asortymentu niż w sklepie internetowym. Ma to miejsce np. w sytuacji gdy pewnych produktów nie można prezentować na publicznej stronie internetowej.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa. Brak ryzyka destabilizacji systemu sprzedaży lub sklepu internetowego w przypadku ujawnienia hasła dostępowego lub odejścia pracownika.

Na zamówienie firmy z branży medycznej wykonałem serwis oparty na technologi PHP + MySql obsługujący zamówienia składane przez konsultantów regionalnych.

Przedstawiciele dzięki takiemu rozwiązaniu mogą składać zamówienia bezpośrednio na spotkaniach handlowych w imieniu klienta lub każdym dogodnym momencie. Integralnym elementem takiej strony jest stworzenie interfejsów aktualizujących wszystkie dane. Po wdrożeniu takiego rozwiązania uzyskujemy narzędzie, które samodzielnie zarządza stroną na podstawie informacji przechowywanych w bazie programu finansowego. Wszystkie aktualizacje odbywają się wyłącznie w systemie sprzedaży.

Rozwiązanie to działa z powodzeniem od 4 lat i koszt jego wykonania zamortyzował się wielokrotnie skróceniem czasu pracy przy obsłudze zamówień. Ponieważ są to serwisy wewnętrzne dla pracowników firmy, nie ma potrzeby aktualizacji strony wizualnej co daje żywotność takiemu rozwiązaniu na wiele lat.

Strona z kalendarzem szkoleń na Joomla!

Kolejną pozycją, która pokazuje uniwersalność aplikacji opartych na Joomla! strona internetowa prezentująca kalendarz prowadzonych przez firmę szkoleń. Projekt zrealizowany na potrzeby firmy szkoleniowej z branży medycznej. Na zrealizowanej witrynie prezentowane są następujące informacje:

  • Lista kursów wraz z programem szkolenia
  • Lista wykładowców z opisem ich kariery edukacyjnej
  • Formularz zgłoszenia na kurs
  • Kalendarz pokazujący najbliższe szkolenia
  • Publikacje branżowe

Strona działa z powodzeniem trzeci rok i jest obsługiwana wyłącznie przez personel firmy bez potrzeby angażowania zewnętrznych kosnultantów.

Sklep z suplementami diety - Joomla! + J2store

Strona prezentująca naturalne suplementy diety wraz ze sklepem wysyłkowym. Podstawowym celem witryny była prezentacja towarów i przekonanie potencjalnych klientów do wysokiej jakości oferowanej przez producenta. To oraz nieduża ilość oferowanych produktów zdecydowało o wybraniu dodatku J2store jako narzędzia sprzedaży. Był to pierwszy projekt wykonany w technologii „responsive design” dostosowujący widok w zależności od rozdzielczości urządzenia wyświetlającego. Strona nie jest już dostępna w internecie, ale można obejrzeć na naszych stronach projekt jaki powstał w 2012 roku.

Przypisy

Źródła zewnętrzne


Formularz kontaktowy

Dane kontaktowe

kontakt@dynamik.pl Lokalizacja: Warszawa

Bądź z nami w kontakcie!